Start > Visuelltelegram

Visuell Telegram

Vi syns och hörs för det mesta!

Vill du veta mer om våra projekt och intressanta artiklar från den digitala världen, då har du hamnat rätt!

Börja arbetet med en sökordsanalys

26 juni 2016



En riktig bra sökordsanalys är grunden för din sökmotoroptimering, sökordsmarknadsföring och vad du ska kommunicera i din traditionella marknadsföring.

När du arbetar med sökmotoroptimering är en sökordsanalys ett av de första stegen du tar innan något annat arbete kan påbörjas. Rätt sökord påverkar möjligheterna för din sida att ta sig upp på Google och det är en viktig faktor när det gäller att dra trafik till din hemsida. I slutändan kommer det att påverka hur många konverteringar du får. Välj därför dina sökord med omsorg och se till att de är relevanta för din verksamhet.

En sökordsanalys ger dig bättre förutsättningar
Visst är det viktigt att synas i toppen på Google, men det handlar ytterst om att synas på rätt sökord och rätt sökfraser. Ett vanligt misstag är att välja sökord som är för breda och helt enkelt attraherar fel besökare. Med en sökordsanalys ger du dig själv möjligheten att synas på rätt sökningar, så att du kan öka trafiken till din hemsida och nå dina konverteringsmål.

Börja med att lista vilka ord du vill synas på. Utgå från dina varor, tjänster och produkter. Gör några provsökningar och kolla hur resultatet ser ut. Jämför gärna med dina konkurrenter och se vilka sökord de syns på.

Din sökordsanalys är en färskvara
För att lyckas med sökordsmarknadsföring gäller det att tänka okonventionellt och ha blicken stadigt riktad mot alla tillfälliga samtalsämnen som genereras av exempelvis reklamkampanjer och tv-program. En sökordsanalys är därför något man bör göra återkommande. Självklart kan vi hjälpa dig med detta.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig att synas där dina kunder finns? Ring oss på 0340-653700