Rörligt handlar om många olika format!
9 februari 2017
Ingen har väl missat att videos är den starka trenden inom sociala medier samtidigt som tv-reklamen fortfarande står stark. Rörliga bilder har stärkts av digitaliseringen.
Skillnaden mot tidigare påkostade reklamfilmer är att idag går det att filma billigt och att kraven på kunskap att hantera olika format och distributionskanaler är större.
En viktig förändring är att distributionen av film har förändrats. Visst köper annonsörer fortfarande utrymme i tablå-tv, men idag går det att sprida filmer via plattformar som YouTube, Facebook, Instagram och Snapchat.
Utmaningen är att göra en film i olika format för att fungera i exempelvis Snapchat och tv. Hur får man fram samma budskap i en 8 sekunder lång snap, som i en 30 sekunders reklamfilm för tv. Här finns igen exakt formel.
Kategori
Videoproduktion
Kategorier
- Webbdesign ( 40 )
- Videoproduktion ( 23 )
- SEO ( 22 )
- CMS ( 21 )
- Responsiv ( 19 )
- Övrigt ( 18 )
- Sociala media ( 16 )
- Google ( 15 )
- E-handel ( 11 )
- Facebook ( 9 )
- Mobilanpassad ( 9 )
- E-postmarknadsföring ( 8 )
- Bättre hemsida ( 7 )
- E-learning ( 6 )
- Fotografering ( 4 )
- Marknadsföring ( 4 )
- Logotyp ( 3 )
- QR-kod ( 3 )
- Visuelltelegram ( 3 )
- Print ( 2 )
- Säker surf ( 2 )
- Affinity Audiences ( 1 )
- CPC ( 1 )
- Digital marknadsföring ( 1 )
- Interaktiv ( 1 )
- Mobilsurf ( 1 )
- YouTube ( 1 )
- instagram ( 1 )