Google konverterar display till AMP!
5 juni 2017
Eftersom AMP-annonser laddar fem gånger snabbare än vanliga display-annonser kommer Google att konvertera vanliga annonser till AMP för att minska laddtider på mobiler.
Median-laddtiden för AMP-sidor har halverats från under sekunden till hälften, enligt Google. Därför vill Google öka implementationen av AMP. De meddelande i förra veckan att de planerar att införa två nya funktioner för sina annonsörer.
- Google lanserar beta-tjänsten AMP-landningssidor för sökannonser där annonsörer kan skapa snabbare landningssidor i AMP HTML för att minska mobila användares laddtider
- Inom sitt Google Display Network kommer Google automatiskt att konvertera display-annonser till AMP HTML.
Läs mer:
Kategori
Google
Kategorier
- Webbdesign ( 40 )
- Videoproduktion ( 23 )
- SEO ( 22 )
- CMS ( 21 )
- Responsiv ( 19 )
- Övrigt ( 18 )
- Sociala media ( 16 )
- Google ( 15 )
- E-handel ( 11 )
- Facebook ( 9 )
- Mobilanpassad ( 9 )
- E-postmarknadsföring ( 8 )
- Bättre hemsida ( 7 )
- E-learning ( 6 )
- Fotografering ( 4 )
- Marknadsföring ( 4 )
- Logotyp ( 3 )
- QR-kod ( 3 )
- Visuelltelegram ( 3 )
- Print ( 2 )
- Säker surf ( 2 )
- Affinity Audiences ( 1 )
- CPC ( 1 )
- Digital marknadsföring ( 1 )
- Interaktiv ( 1 )
- Mobilsurf ( 1 )
- YouTube ( 1 )
- instagram ( 1 )